Nog maar 3 plekken beschikbaar voor volgende maand!🔥 – Plan snel een kennismaking

GoViral is een creative agency met de focus op video content. Ons doel is om winstgevende campagnes voor jouw bedrijf te draaien. Hoogwaardige videocontent ligt aan de basis daarvan. Met al onze ervaring weten we precies waar een winstgevende advertentievideo aan voldoet. Wil jij ook winst draaien met je social media campagnes? Kies dan voor GoViral als creative agency.

Waarom een creative agency inschakelen?

Dé reden om een creative agency in te schakelen, is dat zij gespecialiseerd zijn in het maken van content. Dit staat aan de basis van succesvolle campagnes op social media. Met andere woorden: met de hulp van een goede creative agency vergroot je de slagingskans van je campagne drastisch. Dit geeft je niet alleen directe winst op de korte termijn, maar draagt ook bij aan de lange termijn groei van je business. 

Complete plaatje moet kloppen

Houd er wel rekening mee dat het complete plaatje moet kloppen. Om daadwerkelijk winstgevend te zijn, moeten je landingspagina en aanbod ook goed zijn. GoViral denkt hierin graag met je mee.

Hoe GoViral Succesvolle campagnes/winstgevende campagnes maakt in 10 stappen (hét succesvolle ad creative framework)

Het succesvolle ad creative framework van GoViral heeft zich al voor 50+ bedrijven bewezen. Door de jaren heen hebben we dit proces volledig geoptimaliseerd. Hierdoor is succes geen toeval meer. We werken de verschillende stappen van onze winstgevende formule voor je uit.

1. Doelen

De weg naar succes begint met het stellen van doelen. We gaan met je in gesprek om te bespreken waar je nu staat, wat de gewenste situatie is en hoe we daar komen. We werken alleen samen als we je écht verder kunnen helpen.

Creative agency doelen

2. Onderzoek naar doelgroep

Nu de doelen bekend zijn, start de onderzoeksfase. Hierin doen we eerst research naar je doelgroep. We onderzoeken wie ze zijn, wat ze willen en hoe ze communiceren. Ons team maakt hiervoor gebruik van fora, social media, websites, eigen ervaringen en AI.

3. Onderzoek naar concurrentie

Vervolgens onderzoeken we wat je concurrentie doet op het gebied van advertenties en videocontent. We bekijken wat populair is en waar de kansen liggen. Zo blijf je altijd een stap voor op je concurrentie.

4. Huidige ads van jouw bedrijf

Daarna is het zaak om de huidige advertenties van je bedrijf te analyseren. Als je bepaalde ads hebt die goed werken, zorgen we ervoor dat we dit in de nieuwe campagnes ook meenemen. Strategieën die het niet goed doen, laten we los. 

5. Hypotheses opstellen

Op basis van de eerste 4 stappen stellen we hypotheses op. Dit geeft je een goed beeld van de resultaten die je kunt verwachten. We bedenken ook welke invalshoeken en concepten goed bij jouw bedrijf passen.

6. Scripts schrijven

Het is tijd voor de daadwerkelijke creatie van de videocontent. Bij GoViral werken we met User Generated Content (UGC). Dit is content die is gemaakt door echte klanten. Hierdoor komt de boodschap veel sterker over. We weten uit ervaring dat dit – gemiddeld – beter werkt dan standaard ads. Scripts vormen de basis van UGC.

7. Creators filmen

Op basis van de scripts is het aan de creators om te filmen. Maar hoe vind je een creator die bij jouw bedrijf past? Geen zorgen, GoViral werkt samen met een uitgebreid netwerk creators die hun plek in de industrie hebben verdiend. Onze creators hebben uiteenlopende kenmerken en kwaliteiten, waardoor er altijd wel iemand is die perfect binnen je doelgroep past. 

Filmende creator

8. Editten

Vervolgens gaan onze vaste editors aan de slag om de UGC beelden om te zetten tot winstgevende video’s. De creators in ons team hebben veel ervaring met UGC, waardoor de kwaliteit optimaal is.

9. Lanceren

Stap 9 is het lanceren van de videocontent. Tegenwoordig bepalen de ad creatives het succes, dus targeting is niet meer zo doorslaggevend als vroeger. Uiteraard is het wel belangrijk om dit eenmalig goed in te stellen.

10. Analyseren en optimaliseren

De laatste stap is het analyseren en optimaliseren van de advertenties. Op basis van de inzichten herhalen stap 5 tot en met stap 9 zich opnieuw. Door dit constante proces van optimaliseren halen we zo veel mogelijk winst uit de campagne. Zodra de omzet stabiel is, starten we met opschalen.

De resultaten zeggen genoeg…

Uiteindelijk gaat het erom dat creatives resultaten opleveren. Onze UGC-strategie heeft zich al voor 50+ bedrijven bewezen. Een voorbeeld is deze UGC video van het merk MrStiff. Hierdoor ging de omzet in slechts twee maanden van €2.000 naar €58.000. Dit is een stijging van 2800%.

Klaar voor succes in 2025?

Ben je klaar om in 2025 naar het volgende niveau te gaan met je bedrijf? Met de hulp van GoViral – een creative agency met de focus op resultaten – maak je winstgevende social media campagnes. Ons ad creative framework heeft zich vaak genoeg bewezen, dus succes is geen toeval meer. Meer weten? Plan dan een gratis gesprek in met GoViral en ontdek hoe we jouw bedrijf helpen.

Veelgestelde vragen over een creative agency

Wat doet een creative agency allemaal?

GoViral ontzorgt het hele proces van social media adverteren van A tot Z. We bedenken content, creëren content en analyseren de prestaties.

Hoeveel kost een creative agency?

Dat is afhankelijk van wat je zoekt, maar meestal kost het tussen de 3500 en 6500 euro per maand. Je hebt dan 30-90 topvideo’s per maand met een hoge conversieratio.

Hoe weet ik of een creative agency bij me past?

Kijk met welke klanten ze voorheen hebben gewerkt, welke resultaten ze hebben gehaald en of dit past bij je doelen. Ga ook in gesprek en ervaar zelf of het een match is.

Houdt een creative agency ook rekening met mijn doelen?

Ja, bij GoVIral is het vooral belangrijk dat we samen groeien en jouw doelen behalen.

Maakt een creative agency gebruik van AI?

Ja, met name voor de research- en ideationfase.