Facebook Ads uitbesteden is een effectieve keuze voor bedrijven die willen groeien. Met Facebook ads kun je adverteren op de platformen Instagram, Facebook en Facebook Messenger. Deze platformen hebben miljoenen gebruikers, die je gericht kunt targeten met advertenties. Om succesvol te adverteren is kennis en ervaring nodig. In dit artikel leer je:
- Waarom het uitbesteden van Facebook Ads een slimme zet is voor je bedrijf
- De voor- en nadelen van het uitbesteden van Facebook Ads
- Welke kosten je kunt verwachten bij het uitbesteden van je advertenties
- Een stappenplan om je uitbestedingsproces efficiënt te starten
- Veelgemaakte fouten bij het uitbesteden van Facebook Ads en hoe je ze kunt vermijden
- Waarom GoViral de perfecte partner is om jouw Facebook Ads succesvol te beheren
Waarom Facebook Ads uitbesteden?
Dit zijn twee redenen om Facebook Ads uit te besteden.
Kennis
Alle nieuwe dingen kosten tijd om te leren, zo ook Facebook Ads. Jij hebt waarschijnlijk geen gespecialiseerde kennis over Facebook Ads. In dat geval is het slim om het aan een ervaren agency of freelancer uit te besteden. Zij hebben al jaren ervaring en halen hierdoor vaak meer rendement uit je investering.
Tijd besparen
Het runnen van Facebook Ads lijkt misschien simpel, maar dat is het zeker niet. Voor het runnen van een succesvolle campagne moet je weten wie je doelgroep is, de boodschap van je advertenties bepalen, de content voor de advertenties maken, de advertenties lanceren, de advertenties managen en de resultaten analyseren. Dit is een tijdrovend proces. Daarom kiezen veel bedrijven ervoor om met een agency samen te werken die dit voor hen doet en hen wekelijks op de hoogte stelt van de voortgang.
Voor- en nadelen van Facebook Ads uitbesteden
Facebook ads uitbesteden heeft verschillende voor- en nadelen
Voordelen
- Ervaring: Je profiteert van de jarenlange kennis en ervaring op het gebied van Facebook Ads.
- Data: Agencies hebben veel meer data van verschillende klanten, waardoor ze sneller trends kunnen spotten en betere beslissingen kunnen maken.
- Goedkoper: Een agency is vaak goedkoper dan een advertentiespecialist in dienst nemen. Bovendien benut je de skills van een heel team (designer, editor, advertentie specialist, copywriter en strateeg).
- Tijdsbesparing: De samenwerking met een agency kost je ongeveer 4 uur per maand. Alles zelf managen of uitzoeken kost je tientallen uren per maand.
- Resultaten: Met een ervaren agency is de kans op een hoger rendement uit Facebook Ads veel groter. Hierdoor behaal je jouw doelen sneller.
Nadelen
- Hogere initiële investering: Facebook Ads uitbesteden kost meer geld dan alles zelf doen, maar een goede agency kan tot drie keer zoveel rendement opleveren.
- Miscommunicatie: Er kan miscommunicatie ontstaan tussen de identiteit van jouw bedrijf en de performancegerichte aanpak van de agency. Probeer de balans te vinden tussen bedrijfsidentiteit en advertentieoptimalisatie.
Wat zijn de kosten van Facebook Ads uitbesteden?
De kosten van Facebook Ads uitbesteden variëren. Alleen het beheer kost meestal tussen de 1.000 en 2.000 euro. Gevorderde trajecten – waarbij ook de contentcreatie en website-optimalisatie inbegrepen zijn – kosten al gauw tussen de 3.000 en 5.000 euro. Het belangrijkste is dat de uiteindelijke winst hoger is dan de kosten. Investeer dus in een agency van goede kwaliteit met een bewezen track record.
Stappenplan: Facebook Ads uitbesteden in 4 stappen
Dit zijn vier stappen voor het uitbesteden van Facebook Ads
1. Doelen stellen
Bepaal waarom je het uitbesteden van Facebook Ads overweegt en stel duidelijke doelen. Denk aan een omzetstijging, leadgeneratie of meer merkbekendheid.
2. Agency kiezen
Kies een geschikte agency voor het uitbesteden van jouw Facebook Ads. Ons advies is om met meerdere partijen te praten. Dit geeft je een goed beeld van wat er beschikbaar is op de markt. Kies de agency die het beste bij jouw doelen past.
3. Budget Bepalen
Bepaal vervolgens het budget om aan Facebook Ads te besteden. Houd hierbij niet alleen rekening met de kosten voor de agency, maar ook voor het advertentiebudget zelf. Bereken ook hoeveel de campagne moet opleveren om winstgevend te zijn. Een goede agency helpt je hierbij.
4. Rapportage
Blijf tijdens het proces in nauw contact met de agency. Bespreek samen wat goed gaat en waar er kansen liggen. Zo werken jullie samen naar het beste resultaat.
Veelgemaakte fouten bij Facebook Ads uitbesteden
Dit zijn drie veelgemaakte fouten bij het uitbesteden van Facebook Ads.
Geen bewezen track record
Besteed je Facebook Ads uit aan een agency met een bewezen track record. De beste agencies hebben al tientallen bedrijven succesvol geholpen. De kans op succes is bij hen bijna gegarandeerd. Een veelgemaakte fout is het kiezen voor een minder ervaren agency omdat deze goedkoper is, maar vaak levert dit niet de gewenste resultaten op.
Geen maatwerk
Een andere fout is dat agencies te veel vasthouden aan een standaard aanpak. Het is belangrijk dat Facebook Ads aansluiten bij de identiteit van jouw bedrijf. Een goede agency stemt de strategie af op jouw specifieke behoeften.
Geen ervaring in jouw sector
Kies een agency met ervaring in jouw sector. Zij begrijpen beter wat goed werkt dan een agency die iedereen helpt. Dit vergroot de kans op een hoge Facebook advertentie conversie, met een stijging in omzet als resultaat.
Facebook Ads Uitbesteden? Laten we koffie drinken
Ben je op zoek naar een betrouwbare partner om je Facebook ads uit te besteden? Laten we dan eens kennismaken. We hebben meer dan 3.500 succesvolle Facebook advertenties gemaakt voor e-commerce en andere bedrijven. We nemen niet alleen de volledige uitvoering van Facebook Ads over, maar maken we ook hoogwaardige UGC video’s en andere advertentie content voor de campagnes. Ons team van experts, gestroomlijnde processen en goede communicatie staat klaar om jouw bedrijf te laten groeien. Plan een online gesprek en we bespreken samen hoe we van Facebook ads een succes kunnen maken voor jouw bedrijf.