Nog maar 3 plekken beschikbaar voor volgende maand!🔥 - Plan a Discovery Call

TikTok UGC; geheime succesformule in 2025

TikTok UGC

TikTok UGC is een van de meest onderbelichte marketingtrends in 2025. Het heeft voor veel bedrijven geweldige resultaten opgeleverd. Toch staat UGC op TikTok nog niet bepaald hoog op de prioriteitenlijst van de gemiddelde marketeer. Ergens is dat zonde, maar aan de andere kant betekent dat voor jou een unieke kans. Lijkt dit je wat? Lees dan zeker verder. In deze blog leer je:

Dit is hoe TikTok UGC jouw winst verhoogt in 2025

“Make TikTok, not ads” is een bekende uitspraak van het populaire platform. De onderliggende boodschap is duidelijk: standaard productshoots werken niet meer. Anno 2025 moet je met zwaarder geschut komen. Een voorbeeld daarvan is UGC. Als je hiermee adverteert, voeg je echt waarde toe aan het platform. De commerciële boodschap wordt naadloos bedekt onder een laag van waarde en entertainment. En dat is precies wat TikTok UGC zo interessant maakt!

5 Tips voor succes met TikTok UGC

Iedereen kan UGC maken, maar lang niet iedereen is succesvol. Met deze 5 tips onderscheid je je van de concurrentie en behaal je succes met TikTok UGC.

1. Ken je doelgroep

We hebben het niet over standaard doelgroepgegevens zoals nationaliteit en interesses. Het gaat erom dat je de potentiële klant tot in detail leert kennen. Waar struggelen ze mee? Wat willen ze bereiken? Dit is cruciale informatie om je in UGC video’s te verwerken. 

2. Een creator uit de doelgroep

Kies een creator die de doelgroep zelf is. Hoewel het aantrekkelijk lijkt om de goedkoopste of toegankelijkste creator te kiezen, heb je er veel meer baat bij om de ideale kandidaat te zoeken. Dé oplossing is een creator uit de doelgroep zelf. Hij of zij weet niet alleen precies waar de doelgroep naar verlangt, maar ook hoe ze praten, denken en doen.

3. Maak echt TikTok content

Ten derde is het belangrijk om echt TikTok content te maken. Het gaat erom dat je waarde aan het platform toevoegt. Het moet voor de gebruiker leuk zijn om naar je video te kijken. Hierbij moet het niet of nauwelijks opvallen dat het eigenlijk een advertentie is. Focus je dus echt op informeren, entertainen of inspireren.

4. Testen en analyseren

Zodra je eerste TikTok UGC advertenties online staan, begint het testen en analyseren. Het is zaak om slecht presterende advertenties te verwijderen, zodat je meer budget hebt voor winnende ads. Geef het algoritme van TikTok wel eerst een paar uur de tijd voordat je dingen aanpast. Zo voorkom je dat je een potentiële winner te vroeg offline haalt. 

5. Nieuwe ads maken

Op basis van de data die de eerste campagne oplevert, maak je nieuwe advertenties. Het gaat er niet om dat je maakt wat je zelf leuk vindt. De prestaties moeten altijd leidend zijn. Alleen dan ben je in staat om als bedrijf winstgevend te adverteren.

TIkTok UGC Succes
TIkTok UGC Succes

3 veelgemaakte fouten bij TikTok UGC

TikTok UGC heeft enorm veel potentie, maar daarvoor is een goede uitvoering wel belangrijk. Om je alvast op weg te helpen, hebben we 3 veelgemaakte fouten voor je opgesomd.

1. Lijkt te veel op een advertentie

De meestgemaakte fout bij TikTok UGC is dat de content te veel op een advertentie lijkt. Daarmee bedoelen we dat het overduidelijk is dat er een commerciële boodschap achter zit. We weten echter uit ervaring dat je de echte kracht van UGC vooral benut als de Call To Action (CTA) aan het einde komt.

2. Te weinig content

Een ander risico van UGC op TikTok is het produceren van te weinig content. Zodra je een winnende advertentie hebt, is het zaak om door te pakken. TikTok beweegt snel, dus je moet succesvolle content binnen een paar dagen weer vervangen. Door genoeg UGC te produceren, en een flinke voorraad op te bouwen, voorkom je dat je het momentum verliest. 

3. Saaie UGC

Veel UGC op TikTok is saai. Vroeger kwam je daar nog mee weg, maar tegenwoordig is het essentieel om hoogwaardige ad creatives te gebruiken. De content moet echt pakkend zijn en waarde toevoegen. De kijker is dan sneller geneigd om door te klikken en waarde terug te geven.

De toekomst van UGC op TikTok; 2 waarschuwingen

Eén ding is voor ons duidelijk: UGC blijft de komende jaren populair op TikTok. De strategie heeft zich dusdanig bewezen, dat het niet zomaar verdwijnt. Tegelijkertijd is het wel noodzakelijk om alert te blijven. De online marketingwereld verandert snel en dat geldt ook voor UGC op TikTok. Daarom hebben we 2 waarschuwingen.

Waarschuwing 1: Meer concurrentie

In een snel veranderende wereld is innovatie een must. UGC op TikTok wordt waarschijnlijk alleen maar meer, waardoor de concurrentie toeneemt. Door constant te innoveren, en mee te gaan met de trends, blijf je leider in de markt. Zoek dus voortdurend naar manieren om je UGC video’s te optimaliseren.

Waarschuwing 2: Opkomst van AI

De opkomst van AI lijkt misschien een gevaar voor UGC, maar eigenlijk wordt het hierdoor alleen maar interessanter. Mensen verlangen namelijk meer naar mensen dan ooit. AI kan veel, maar echte menselijkheid kunnen ze niet nabootsen. Met UGC kun je dus uniek zijn in een artificiële wereld.

Onderscheiden van AI 

Tegenwoordig kun je je nog makkelijk onderscheiden ten opzichte van AI. In de toekomst wordt dit steeds moeilijker. Daarom wordt het des te belangrijker om UGC te produceren te écht het verschil maakt. Als je authentiek bent, maak je het verschil.

TikTok UGC uitbesteden aan de experts van GoViral

GoViral is dé UGC agency voor TikTok. We hebben al 50+ bedrijven geholpen om hun omzetdoelen te bereiken. De potentie is enorm: het is niet gek als je omzet met 600% groeit. Onze werkwijze laat niets aan het toeval over. We werken met high performing strategists, scriptwriters en UGC creators. Wil je meer weten? Plan dan een persoonlijk gesprek in

Veelgestelde vragen over TikTok UGC

Is TikTok het beste platform voor UGC?

Bij een doelgroep tot en met 25 jaar is TikTok inderdaad het beste platform.

Wat maakt UGC zo effectief?

UGC is zo effectief door de echtheid en schaalbaarheid. 

Hoe behaal ik snel resultaat met UGC?

Begrijp je doelgroep, maak specifieke ads en herhaal wat werkt.

Hoe kom ik aan goede UGC?

Werk samen met GoViral of besteed losse taken uit aan freelancers.

Welke UGC creator past bij mijn bedrijf?

De ideale UGC creator is hetzelfde als je doelgroep. 

Meer om te ontdekken

TikTok UGC

TikTok UGC; geheime succesformule in 2025

TikTok UGC is een van de meest onderbelichte marketingtrends in 2025. Het heeft voor veel bedrijven geweldige resultaten opgeleverd. Toch staat UGC op TikTok nog

Jouw merk opschalen met performance UGC?

Plan een kennismaking en ontdek de mogelijkheden